drvakodakاغلب ادیولوژیستهامی گویند: من دوست ندارم با کودکان جوان کار کنم، من نمی توانم به پاسخ های آنها اعتماد کنم و آنها ناسازگارتر از اینند که بشود به آنها اعتماد کرد.
همه این حرفها می تواند درست باشد. نوزادان کاری را انجام می دهند که دوست دارند. فقط به خاطر داشته باشید که نوزاد و کودک با پاسخ دهی ضعیف وجود ندارد بلکه امکانات، مهارت و تجربه ما در کسب پاسخ کافی نیست.
ادیولوژیست باید یک رابطه سریع و راحت از طریق کلام خوشایند ایجاد کند.
در طی گفتگوی در راهرو (hallway conversation)، کودک بین ادیولوژِیست و والدین مدام به جلو و عقب نگاه می کند. وقتی کودک تعامل مناسب بین والدین و ادیولوژیست را ببیند، او نهایتا متقاعد می شود که همه چیز خوب است و اطمینان او حاصل خواهد شد.
بیشتر ادیولوژیستها ترجیح می دهند  که در اتاق آزمون با کودک به تنهایی و بدون حضور والدین کار کنند. در صورتی که فرصت کافی برای ایجاد ارتباط مناسب با کودک وجود داشته باشد، این کار منطقی است. حضور و نقش والدین در اتاق آزمایش، کار را راحت تر و سریع تر می سازد. والدین معمولا کاملا همکار و منطقی  هستند.
مهمترین توصیه: ادیولوژیست نباید به کودک بگوید: ”من می خواهم این کار را انجام بدی“. بلکه باید بگوید ”این کاری که ما قصد انجام آن را داریم...“. در صورتی که ادیولوژیست کودک را درست توجیح کند، کودکان همان کاری را می کنند که از آنها انتظار می رود. البته برخی از کودکان داد و هوار و گریه راه می اندازند و همکاری نمی کنند. شما نمی توانید بر همه کودکان پیروز شوید.
ادیولوژیست باید مطمئن باشد که وقتی کودک صدایی را شنید، در شیوه ای کلیشه ای و مشخص و سازگار با سطح عملکرد روانی واکنش نشان خواهند داد.
کودکی با آستانه 80 دسی بل برای صدایی در سطح 85 دسی بل همان واکنش را خواهد داشت که یک کودک طبیعی در سطح 5 دسی بل بالای آستانه اش جواب می دهد. کودک 2 ساله دچار نقص شنوایی با سن روانی 1 سال همانند کودک طبیعی با سن تقویمی یک سال واکنش نشان خواهد داد.
در مورد مشاهده پاسخ های کودک کم شنوا هیچ رمز و رازی وجود ندارد. در صورتی که پاسخ وجود داشته باشد، مطمئنا شبیه به افراد طبیعی خواهد بود.
قانون نهایی: هر کودک را به عنوان یک انسان دوست داشته باشید. برخی از ادیولوژیستها در انتقال احساس بخشندگی به یک کودک عقب مانده دپار بدشکلی صورت و... دچار مشکل هستند.
انسانیت بخش مشترک و اساسی همه این کودکان است. برخی جیغ می کشند، برخی کتک میزنند، یکی هم ساکت می ماند. همه اینها، واکنش های انسانی این کودکان به دنیایی است که در دادن نعمتها به آنها بخیل بوده است. بنابراین در ابتدا این کودکان را دوست داشته باشیم.

عضویت در خبرنامه

جهت دریافت اخبار سمعک و اطلاعیه های ما ایمیل خود را ثبت کنید و عضو شوید.

دفتر مرکزی

address

میدان فاطمی، ابتدای خ جویبار، ک میرهادی شرقی، پ 23، واحد 4

tel

10-11 26 85 88 (9821+)

mail

mail

کلینیک

address

میدان فاطمی، ابتدای خ جویبار، ک میرهادی شرقی، پ 23، واحد 15

tel

49 360 860 (9821+)

mail

mail

Off Canvas Menu

سمعک- بهترین سمعک - سمعک هوشمند- سمعک ارزان-سمعک -میکروسون- میکروسون- سمعک خوب-سمعک سالمندان- سمعک مطمعن-سمعک های میکروسون-میکروسون و سمعک - سمعک برتر- سمعک دیجیتال- سمعک استارکی- سمعک زیمنس- سمعک آلمانی- سمعک امریکایی-سعک میکروسون-نماینده انحصاری شرکت میکروسون اسپانیا در ایران (microson)